2010.10.10. 09:51
az önindító #2
A múlt hétvégén még is úgy alakult, hogy jutott egy kis időm a szerelésre. Az önindítóhoz beszerzett anyagokat akartam kipróbálni. Az első teendőm a korábbi bejegyzésben már látott nagyon olajsáros alkatrész megtisztítása volt. Ez könnyen ment, az oldószer szépen lehozta a sok szennyeződést. |
A probléma az összeszerelésnél kezdődött. Az újonnan beszerzett bendixvilla a tengelyfuratnál eltér az eredeti villától. Amíg a régi itt kétszárú, addig az újnak csak egy szára van. Ez a rugó elhelyezésénél okoz gondot. A régi két szára közé nem fér be, az újnak meg a az elsó részén hiányzik az a két kis pogácsa, ami a tengelyen a fogaskerekes meghajtó részt előretolná a lendkerék irányába. A probléma/eltérés az alábbi képen látható.
Most vagy a rugót kell átalakítanom, vagy az új villát kell kiegészítenem a kis pogácsákkal (ezt preferálnám). Ha esetleg valakinek van ötlete, szívesen fogadom.
A következő probléma az elektromos kapcsoló. Az alábbi képen jól látható az új alkatrész eltérése a régihez képest.
A belső rézgomb sokkal nagyobb, mint a régin, és ennek eredményeképpen az önindítóházra felszerelt új kapcsoló folyamatosan érintkezik, így egy örökmozgó önindítót kapnék. Ez nyilván nem túl jó megoldás. Mi tévő legyek? A rézgomb nem szerelhető módon van rögzítve a bakelit házban, így nem tudom olyan könnyen kiszedni és átalakítani (a réz amúgy könnyen megmunkálható lenne, ha hozzáférnék). Ötletek!?
Az önindító így most a fenti két probléma miatt szétszerelt állapotban várja az új korszakát.
Szólj hozzá!
Címkék: felújítás szerelés önindító
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.