A múlt héten szétszedtem az önindítót, mert tudtam, hogy jó ideje nem úgy működik, mint az eredeti. Mondjuk ezt pontosan azóta tudom, amióta az autó első, '99-es felújítása megtörtént.

Maga az öndító, mint a motort beindító eszköz jól működött, csak éppen a bendix villa nem ment magától vissza a helyére. Kövezzetek meg, de kb 12 éve úgy volt ez nálam megoldva, hogy a, még az előző tulajdonos által meghosszabbított, bendixvillára egy acélrugó volt rögzítve ami visszahúzta (ez is az előző tulaj műve ám). Most jön a csúnyaság, az acélrugó meg egy meghajlított kerékpárküllő révén a gyújtáselosztóhoz volt rögzítve, arra volt ráhajlítva.

Az újjá születés még várat magára. Már megvettem az új alkatrészeket úgy mint, bendixvilla, villa visszahúzó rugó (kb 50 forint volt), kapcsoló, csavarok, alátétek, csapszeg, gumisapka, bronzperselyek.

Az önindító kiszerelése nem volt egy nagy feladat, bár a hely elég szűkös volt, de kijött. A legnehezebb a 'gány bowden rögzítés feloldása volt. Megoldottam.

Felfedezésként már szét is szereltem, és elmondhatom, hogy tökéletes működése ellenére, szerintem ez a kocsi legmocskosabb alkatrésze. Egy liter Brigéciól vár rá, no meg kontakt spary.

A bejegyzés trackback címe:

https://fiat500.blog.hu/api/trackback/id/tr652327865

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Karki 2010.09.27. 22:47:20

Gratula a bloghoz ! :)

Tényleg nem sokat használhatod a kocsit, ha ez 12 éve várt rád :)

Ez a meghosszabbítás nagyon durván néz ki.

Sok sikert a felújításhoz!

fiat500-bzs 2010.09.27. 22:56:03

@Karki:
Szia Karki! Valóban nem nyúzom sokat az autót, találkozókra sem nagyon mentem, persze ezt sajnálom, de ez így alakult. Az a tákolás valóban nagyon gáz, ezért is volt ez egyike az első helyreállításoknak.
süti beállítások módosítása