Ahogy azt egy korábbi bejegyzésben már reklámoztam, most hétvégén volt a IX. KGST Party nevű veterán és nosztalgiajármű találkozó Nyíregyházán. Hirtelen elhatározásból kocsiba pattantam én is és részt vettem.

 

 Nyíregyháza-Sóstó, a rendezvény helyszíne közel 200 km. Az utat, Doboz-Szeghalom-Berettyóújfalu-Debrecen-Nyíregyháza útvonalon tettem meg. Sajnos csak pénteken fél 4 körül tudtam elindulni, mert 2-ig dolgoztam, utána bepakolás, tankolás, majd pedig készpénz felvétel (az autómentők nem hordoznak magukkal kártyalehúzót okból....). Most mondjam azt, hogy nagy meglepetésemre az út "majdnem" eseménytelenül telt. Debrecen előtt elsőre ismeretlen eredetű okból olyan kattogás félét hallottam, ha elvettem a lábam a gázról. A hang idővel sajnos nagyon is ismerős lett, egy korábbi menesztő-tárcsa és/vagy hardy tárcsa meghibásodásra hasonlított. Debrecenben meg is álltam és megnéztem a két féltengely, amikor is egyből észrevettem, hogy a jobb oldali féltengely ricnizett kerék felőli vége egy jó centiméterre kilógott a menesztő tárcsából. A ricni még java részt ép volt, meg hát ment is a kocsi, ezért úgy döntöttem, tovább haladok.

A zaj továbbra is hallatta magát, de félúton Debrecen és Nyíregyháza között majdnem el is hallgatott, és csak majd megérkezés után, a kempingen belül megtett néhány száz méteren hallottam újra. Ettől függetlenül telefonon azért már jeleztem a már Nyíregyházán lévő barátoknak, hogy gond lehet az úton, meg hogy mire gyanakszom.

Majd 3 és fél órával az indulás után érkeztem meg a kempingbe. Kicsit már sötétedett, mert a napot már jó ideje takarták az erdei fák a kempingben. Kis piros autóm, majd 2 éves távollét után újra találkozott a kis fehér Mankával. Manka, kedves Zoli barátom szintén Fiat 500-as autója. Sajnos egyből láttuk, hogy a bal hátsó kerék nincs a helyén. Hamar kiderült, hogy Manka beteg, a jobb hátsó fékmunkahengere felmondta a szolgálatot, alkatrészre várt.

Szombaton hajnalban érkezett a felmentő sereg. Csilla és Gábor, hozott alkatrészt Mankának, és nagy meglepetésemre volt nálunk alkatrész nekem is. Mindkét autó megszereltük, és délután oda parkoltunk a többi autóhoz.

 

 

A felvonulás 5 órakor kezdődött. Eszméletlen kocsisor volt, mondjuk a regisztrált 260 jármű nem is kis tétel. A forgalom irányítások a városban mesteriek voltak, a rendőrök profi munkát végeztek, a majd 20 kilométernyi autókázás zavartalan volt.

 

 

Sajnos Manka újra megbetegedett, a jobb hátsó fékmunkahenger hátsó dugattyúja ragadt be, ezért a fékpofák kb .a felvonulás második felétől be lehettek ragadva (kb. fél úton kezdtünk nyikorgást, meg valami égett szagot érezni, de nem gondoltuk volna egyből, hogy mi lehet az). Meg is lett az eredménye, a jobb hátsó kerék környéke már füstölt, mire egyértelmű lett a baj, és így kiálltunk a sorból. Tűzforró volt, alig tudtam szétszerelni. Csak a fékdob levétele után, Gáborral tudtunk megállapítani, hogy pontosan mi is volt a baj. Ahogy tudtuk javítottuk, és visszagurultunk a kempingbe. Este így megint szerelés volt a program. Gábor, kicsit megpátyolgatta a beteg dugattyút, ami ettől életre kelt.

Az este további részében baráti italozás folyt, elég fáradtak voltunk már, újabb mutatványokra, de azért nem hagytuk ki a szabadtéri discot sem, ahol nagyon hangulatos régi zenék pörögtek.

Másnap, vasárnap meglepően korán ébredt a csapat. Hamar össze pakoltuk a cuccokat, és indulásra készen voltunk. Elbúcsúztunk az ismerősöktől és 11 óra tájban elhagytuk a kempinget.

 

Számomra a haza út eseménytelen volt, bár ez nem igaz, mert annyi azért megesett, hogy a debreceni tankolás után (megjegyzem a tankolást követő számítás alapján 4,68-as fogyasztás jött ki, ami nagyon tetszett) azt vettem észre, hogy az önindító, kisebb forgatás után felpörög szabadon.... Nagyon fura, új dolog ez nekem, nem is tudtam mire vélni, de a motor beindult, és indultam tovább. Erről amúgy egy későbbi posztban írok hamarosan.

Gyula, úgy 15 óra tájban értem, a kocsi végig szépen haladt. Most sem hajtottam gyorsabban mint 80 km/óra, elég volt ezt nekem is, meg a kocsinak is. Amúgy azt vettem észre, hogy a kocsi, talán a 70-et szereti a legjobban, ekkor a legcsendesebb a motor 4. fokozatban. A 70-80, szerintem nem egy elfogadhatatlan tempó egy 43 éves Fiat 500-astól. Fontos ugye, hogy 500-as motor van benne, nem 650-es. Mindösszesen 420 km-t utaztam.

 

Zárom is soraimat, Nyíregyháza, KGST Party szép volt, jó volt, újra elmennék. A szervezőknek a FACEBOOK után, itt és most is köszönöm a lehetőséget.

A bejegyzés trackback címe:

https://fiat500.blog.hu/api/trackback/id/tr703171811

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása