Utoljára tavaly októberben volt szerencsém dolgozni a kocsin. Az önindító szerelése, felújítása volt akkor porondon. A bendix-villa rugó probléma megoldódott, sikerült vásárolni hozzá való rugót, ennyi az egész.

Nem volt könnyű az össze szerelés, mert ez a rugó, alap állapotban is enyhén feszített, és nehezen akart a helyére menni (mindösszesen 5 lyukon kellett átvezetni, ezeket kellett egy síkba hozni), de sikerült. Biztosítás céljából a helyére került egy tű, majd végül megkapta a porvédő gumisapkát.

 

Végül az elektromos kapcsoló problémája is megoldódott. Teljesen normális, ha alap állapotban a kapcsoló belsejében található mozgó rézmag hozzá ér az önindítón található fix rézgombbal, hiszen, akkor zár. A kapcsoló belsejében található fix rézgomb viszont alap állapotban távol esik a mozgó párjától, így csak akkor zárnak, ha a villát behúzva a végállásban a gomb benyomására összeérnek.

Mivel az önindító elkészült, nem volt akadálya a kocsiba visszaszerelésnek sem, amit meg is tettem. Sajnos az akkumulátor tönkrement az állásidő alatt. Nem volt túl öreg, de nem is tegnap vettem. A fél év állás töltés nélkül (öreg hiba volt a részemről) kinyírta, felvette a töltést, de ereje már nem volt, így egy másik autóról, két keresztkötéssel tudtuk csak beindítani, saját erejéből meg sem mozdította az önindítót. Kellet valamennyit indítózni, de mondhatni könnyen indult, és utána szépen járt, hagytam is járni vagy 15-20 percet. A garázsba saját lábán állt vissza.

Fentiek folyományaként új akkumulátor beszerzése, és egy mosás vár rá.

A bejegyzés trackback címe:

https://fiat500.blog.hu/api/trackback/id/tr72981478

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása