Ahogy azt ígértem, írok az "újabb" önindító problémáról. Még Nyíregyházáról hazafelé tartva, Debrecennél vettem észre, hogy amikor indítok, egy idő után már mintha szabad futna az önindító. Mivel nem tudtam egyszerre indítani is (legalábbis az utastérből) meg a motorteret is nézni, akkor nem foglalkoztam a problémával, inkább igyekeztem haza. Útközben persze azért törtem a fejem, mi lehet a gond. Tudtam, hogy kopott az önindító tengelyének a két perselye, de ezt ez nem okozhatta. Mivel ezt megelőzően nem rég szereltem, tudtam, nincs túl rossz állapotban, a bendix-kerék fogai is rendben voltak, menet közben nem hallottam, hogy "köszörülné" a lendkereket, így le sem kophattak, el sem törhettek.

Csak már itthon, pár nappal később volt időm a kocsira, így meg is néztem, amint tudtam. Végül a motortérből indítottam a kocsit, gyújtás nélkül (mert így ugye akármeddig indítózhattam, hogy előjöhessen a probléma). A jelenség ugyan az volt, így megfigyelhettem. Amint a szabadon futás hangját hallottam (forgott az önindító, de nem volt terhelve) láttam is, hogy nem forgatja a motort. Mivel más rendellenes hang nem volt, csak arra gondolhattam, hogy a bendix-kerék környékét lehet a probléma. Telefonon, a Nyíregyházán megismert, Gábort is megkérdeztem, mi lehet ez. A válasza egyértelmű volt, a bendix-kerék szabadon futója hibásodhatott meg, újat kell vennem. Ettől függetlenül azért kiszereltem a kocsiból. Érdekes volt, hogy a perselyek még jobban kikoptak, a motor felől meg össze is tört az egyik. Mondjuk érthető, ha már egy kicsit van holtjáték, akkor gyorsabban tovább kopik, sőt, már szét is verheti a tengely.

Utánajárás során kiderült, hogy egy új ilyen bendix-kerék nagyjából 5000 forint, de most éppen nincs raktáron Bodáéknál Pécsen (www.fiat500.hu). Megnéztem külföldi 500-as webshoppokat is, jellemzően ott drágábbak, de egy helyen a magyar árral azonos összegért kínálják (http://webshop.fiat500126.com/index.php).

Mivel a Nyíregyházát követő héten a Körös Völgyi Veterán Találkozó várt rám, valamit tennem kellett. Bezzeg Tamás barátom tudott rajtam segíteni. Amikor szerdán céges ügyben Cegléden jártam, adott nekem egy másik önindítót. A találkozón, meg azt követően, még most is, ezt a kölcsön önindítót használom.

Közben elkészültek az új perselyek is. Az esztergályos szépen megcsinálta, bár mivel bizonyára nem volt lehetősége egy síkba hozni a fejet, a pajzsot és a végelemet, kicsit szoros most a tengely. Bár ő szerelte össze, és nem hinném, hogy ez lenne az oka, én azért újra szétszedem, átnézem és össze szerelem, hátha...

Persze a perselyektől a "szabadon" futás nem oldódik/oldódott meg, ezt akkor is meg kellett csinálni. Remélem mielőbb visszakerülhet a kocsiba a saját. Amint lesz fejlemény, beszámolok róla.

Ja, még egy tanulság a sok önindító szerelgetésből: feltétlen szükséges az önindító pozitív kábelére a gumipipa szigetelés, mert a centiméterekre található behúzó bowden nagyon könnyen oda ér, ha ott matat az ember...

KM óra állás: 52560

A bejegyzés trackback címe:

https://fiat500.blog.hu/api/trackback/id/tr443191603

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása