fiat500-bzs 2010.09.27. 17:14

indíttatás #1

Kérés nélkül is úgy érzem, le kell írnom, miért vágtam bele a blog írásába. Korábban vezettem szerelési naplót, igaz elég szegényes tartalommal, de már akkor is úgy éreztem, hogy valahol jó volna rögzíteni a kis kocsival kapcsolatos eseményeket, fejleményeket. Az a napló a fiat500.uw.hu címen volt elérhető. Az, egy kicsit komolyabb fiat 500-as weblap egy része volt csak, és nagyjából, ilyen állapotában hagytam félbe. Az oldal egyébként azóta is elérhető.

 

- 2005. március

Motorolajcsere (óraállás 50 000km), első fékbetétek cseréje, motortartórugó csere, új gyújtáskábel és sok eddig hiányzó apróság pótlása (gumiütközők, kisebb csavarok...)

- 2004. nyár

Új első futómű: új lengőkarok, függőcsapszeg csere. Új hátsó fékmunkahengerek.

- 2003. nyár

Komplett motorfelújítás: új gyűrűk (nem lett felfúrva), tömítések, új vezérműlánc+kerekek, főtengelyköszörülés, szelepköszörülés...

(én megmondtam, hogy nagyon szegényes volt)

Persze ha azt nézzük, hogy a km óra állás most is csak 52 ezer körül áll, akkor bizony a 2003. nyarán készült képek szerinti 48 ezreshez képest ez a pár ezer km nem sok történéssel kecsegtetett. Korábbi óra állásról nincs információm. Az autó egyébként '98-ban került hozzám, ennek is meg van a maga történe, majd írok erről is. Elsőre kicsit fura lehet, de a két évenkénti műszaki vizsgákra sem kellett különösebben készülni (kivéve a mostani 2010-esre, mesélek majd erről is), így igazán említésre méltó esemény tényleg nem történt az elmúlt években.

Vissza térve a jelen bejegyzés témavonalára, a blog írását az késztette, hogy idény nyáron a kocsi teljes felújítása mellett döntöttem, amit dokumentálni akarok. A felújítás mellett meg azért döntöttem, mert a kocsit meg akarom tartani, nem szándékozom eladni, leállítani, így hosszú távon ez éri meg jobban.

Pédaként egy ok: egy utángyártott ajtó 50 ezer forint, két ajót már 100 ezer, és ezek még nincsenek színre fújva. Ha hagyom a kocsit elenyészni, akkor máris buktam vagy 150 ezret (csak az ajtókon), de ha az ajtókat idővel mégis rendbe akarnám hozni, vagy cserélném.

Amúgy hozzá tartozik még az igazsághoz az is, hogy egy ideje (1-2 éve) már látható nyoma van a festés alatti rozsdásodásnak (sárvédő ívek, küszöb, csomattartó belseje). A kocsi állapotáról szintén írok majd egy önálló bejegyzést. Nem lehet mindent egy bejegyzésbe tenni, nemde?

Az első olvasóimtól ezúton is azt kérném, hogy visszajelzéseikkel segítsék a blog írását. Bízom benne, hogy ezeknek köszönhetően hasznosabb és élvezhetőbb lesz a blog. Ezeket ezúton is előre köszönöm.

A bejegyzés trackback címe:

https://fiat500.blog.hu/api/trackback/id/tr142327352

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása